Varför blir det stökigt?

Jag har städat mitt rum.
Farit fram och tillbaka. Fram och tillbaka. Över mitt rum som faktiskt ändå inte är sååå fruktansvärt stort.
Men när det har gått en vecka, ser det lika förjävligt ut igen. Med förjävligt menar jag grejer ÖVERALLT. Visst blir det stökigt direkt efter man städat?
Men så på kemin i måndags säger vår lärare: "Har ni någon gång undrat varför det blir stökigt så fort?"
Och det klart alla har funderat över right? Då berättade han: "Entropin ökar, därför blir det stökigt!"
Jaha tänkte jag, vad fan är Entropin?
Svaret på ett mindre kemistiskt språk är "Allting strävar efter att bli kaos" med andra ord. Det är omöjligt att hålla rent...
Så när mamma kommer nästa gång och tjatar på att det är stökigt, skyll bara på Entropin!

"I Kalifornien finns det en lag som förbjuder en att gå ut och gå med en okopplad elefant."

Just for your Information, Amilia

Åsikter!

Mina åsikter lämnas här:

Jag heter:
Kom ihåg mig till nästa gång!

Min mail: (endast Freja & Amilia får kika)

Min blogg:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0